Lizing kompanijama u Srbiji prošle godine vraćeno je oko 1.500 automobila, što je za 27 odsto manje nego u 2011. godini. U Asocijaciji lizing kompanija Srbije (ALKS) navode da nisu tačne informacije pojedinih medija da se vraća sve više automobila uzetih na lizing, ili da je prošle godine vraćeno čak 10.000 vozila.ALKS ističe da je 2011. bila lošija godina i da je na osnovu preliminarnih podataka, ako se računaju putnička i komercijalna vozila, u 2012. bio manji povraćaj za 27 odsto.
Lizing kompanijama u Srbiji prošle godine vraćeno je oko 1.500 automobila, što je za 27 odsto manje nego u 2011. godini.
U Asocijaciji lizing kompanija Srbije (ALKS) navode da nisu tačne informacije pojedinih medija da se vraća sve više automobila uzetih na lizing, ili da je prošle godine vraćeno čak 10.000 vozila.
ALKS ističe da je 2011. bila lošija godina i da je na osnovu preliminarnih podataka, ako se računaju putnička i komercijalna vozila, u 2012. bio manji povraćaj za 27 odsto.
"Ovi podaci ukazuju na stabilizaciju lizing tržišta u 2012. godini i bolje ispunjenje obaveza klijenata", kažu u ALKS-u.
Predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, Miloš Petrović, rekao je Tanjugu da se lizing automobila više isplati firmama nego fizičkim licima, kojima više odgovara kupovina putem kredita, kao i da se automobili sve manje kupuju na lizing zbog finansijske krize u zemlji.
Petrović smatra da lizing nije povoljna opcija kupovine automobila za građane, jer najčešće traje pet ili šest godina, a kamata se otplaćuje u prve dve godine, pa tek onda glavnica, tako da se kupcima više isplati da vrate auto nego da ga do kraja otplate, jer mu je u međuvremenu smanjena vrednost.
On je naveo da lizing kućama automobil više nije dovoljno obezbeđenje, što znači da kada se oduzme vozilo za klijenta još nije sve gotovo.
Petrović je objasnio da kada lizing kuća oduzme vozilo i proda ga po manjoj ceni nego što je procenila, onaj ko je uzeo lizing mora da nadoknadi razliku.